lip 30, 2024
219

MS561 PRO to uniwersalne narzędzie do diagnostyki i naprawy elektrycznego wspomagania układu kierowniczego

Sprzęt do diagnostyki i naprawy elektrycznego wspomagania układu kierowniczego z różnymi technologiami sterowania systemem, takimi jak: CAN, na dwóch

Nowoczesne elektryczne wspomaganie kierownicy to złożone i zaawansowane technologicznie układy, które znacznie poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki swoim zaletom, takim jak oszczędność, szybkość i możliwość integracji z układami wspomagania kierowcy, stają się normą w branży motoryzacyjnej i odgrywają kluczową rolę w rozwoju pojazdów autonomicznych.

W ostatnich latach usługa naprawy elektrycznego wspomagania kierownicy stała się jedną z najbardziej poszukiwanych wśród właścicieli samochodów. Wynika to z kilku czynników:
     • wzrost liczby samochodów wyposażonych w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego;
     • zwiększenie wiedzy kierowców na temat możliwości napraw właściwej jakości elektrycznego wspomagania układu kierowniczego;
     • korzyści ekonomiczne z naprawy.

Wysokiej jakości naprawa elektrycznego wspomagania kierownicy zapewnia przede wszystkim zastosowanie nowoczesnego sprzętu do diagnozowania usterek. Tester MS561 PRO to zaawansowane i wszechstronne narzędzie do diagnostyki i naprawy elektrycznego wspomagania kierownicy, które jest w stanie zdiagnozować jednostki elektrycznego wspomagania układu kierowniczego ponad 4000 modeli samochodów.

 

Dlaczego MS561 PRO jest uniwersalnym narzędziem diagnostycznym elektrycznego wspomagania układu kierowniczego?

Aby ustalić przyczynę awarii elektrycznego wspomagania kierownicy, należy włączyć wspomaganie oddzielnie od układu elektrycznego samochodu. Jest to największy problem, ponieważ elektryczne wspomaganie kierownicy wykorzystują różne technologie do przesyłania danych i sterowania systemem.

Jedną z najpopularniejszych technologii transmisji danych w samochodzie jest magistrala CAN. Obecnie coraz częściej spotykane są przekładnie kierownicze, sterowane jednocześnie przez dwie niezależne magistrale CAN. Jest to na przykład elektryczne wspomaganie kierownicy w takich samochodach jak:
     • Chevrolet Volt (lata 2015 – 2018)
     • Chevrolet Cruze USA (2015 –)
     •  Chevrolet Suburban (2020-2022)
     • Opel Astra K (lata 2015 – 2019)
     • Tesla Model X (2016-)
     • Tesla Model 3 5YJ3 (17-)
     • Jeep Grand Cherokee V (WL) (2021-)

Zastosowanie dwóch magistrali CAN zapewnia duplikację danych, co czyni układ bardziej niezawodnym, a także zapewnia stabilną pracę układów obciążonych informacjami, takich jak adaptacyjny tempomat i autopilot.

W samochodach ostatnich lat produkcji zaczynają stosować nową magistralę danych - CAN-FD, która zapewnia wyższą prędkość transmisji danych (do 8 MB/s) i pozwala na przesyłanie większej ilości danych w jednym komunikacie. Niektóre pojazdy VAG Group używają magistrali danych FlexRay. Magistrala FlexRay różni się od innych różnicowym sposobem przesyłania danych, który odbywa się zgodnie z ustalonym harmonogramem, co zapewnia szybkość i wysoką niezawodność przesyłania danych. Istnieją również elektryczne wspomaganie kierownicy, które są sterowane unikalnymi specjalnymi sygnałami.

Tester MS561 PRO jest w stanie uruchomić elektryczne wspomaganie kierownicy za pomocą dowolnej z powyższych metod przesyłania danych i sterowania układem. W tym celu należy podłączyć elektryczne wspomaganie układu kierowniczego odpowiednim specjalnym kablem, który wskaże tester. Zamiast specjalnego kabla można podłączyć się do urządzenia za pomocą uniwersalnego kabla MS-35670, tester pokaże również schemat podłączenia uniwersalnego kabla do zespołu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Niemożliwe jednak jest podłączenie wszystkich zespołów za pomocą uniwersalnego kabla, istnieją zespoły, dla których konieczne jest użycie specjalnych kabli. Na przykład, jeśli elektryczne wspomaganie układu kierowniczego jest sterowane za pomocą magistrali FlexRay, to do podłączenia takich zespołów należy użyć specjalnego kabla MS39000. 

Kabel MS39000 do podłączenia elektrycznego wspomagania układu kierowniczego z magistralą FlexRay

 
W procesie diagnostyki elektrycznego wspomagania kierownicy Tester MS561 PRO dostarcza wielu przydatnych informacji:

     • normalny (prawidłowy) pobór prądu, jaki powinien mieć sprawdzany zespół;
     • pakiety danych otrzymane od zespołu i ich odszyfrowanie;
     • listę niekrytycznych błędów.

Podczas procesu naprawy Tester MS561 PRO zapewnia następujące przydatne funkcje:
     • Diagnostyka czujników momentu oddzielnie od przekładni kierowniczej;
     • Programowanie VIN w jednostce sterującej przekładni kierowniczej;
     • Resetowanie przypisania przekładni kierowniczej do samochodu.

Chcesz dowiedzieć się więcej o funkcjonalności testera MS561 - napisz do komunikatora lub zadzwoń: +38 067 459 42 99,+38 050 105 11 27, +48 833 13 19 70, +48 886 89 30 56 (Viber, WhatsApp, Telegram).

COMMENTS