Technologia naprawy rozruszników i alternatorów jest taka sama dla obu urządzeń i każdego modelu samochodu, jednak istnieją niektóre cechy naprawy alternatorów systemu „Start-Stop”. Demontaż i montaż rozruszników i alternatorów odbywa się głównie za pomocą konwencjonalnego narzędzia. Dlatego organizacja usług naprawy rozruszników i alternatorów w serwisie nie wymaga dużych kosztów finansowych.
U wszystkich nowoczesnych alternatorów są cechy konstrukcyjne, z których powodu przy wymianie łożysk nadal potrzebne jest specjalne narzędzie. Z reguły osłony alternatorów, aby konstrukcja ważyła mniej, są cieńsze, a zatem mają mniejszą wytrzymałość mechaniczną. Z tego powodu podczas wymiany łożysk lepiej jest użyć specjalnego narzędzia. Specjalne narzędzie pomoże również zabezpieczyć pierścienie zbierające prąd wirnika również podczas wymiany tylnego łożyska. Korzystając ze specjalnych narzędzi w niektórych operacjach montażu i demontażu, nie tylko uprościsz proces demontażu/montażu, ale także zmniejszysz pracochłonność procesu naprawy.
Występują awarie alternatorów, w których nie można ich sprawdzić na stanowisku diagnostycznym, na przykład zniszczenie jednego z łożysk. W takim przypadku alternator jest natychmiast wysyłany do demontażu. Po zdemontowaniu alternatora wskazane jest użycie specjalnego sprzętu – testerów do diagnozowania zespołów alternatora. Dzięki tym testerom możesz upewnić się, że zespoły alternatora działają prawidłowo lub nieprawidłowo. Pozwoli to w przyszłości podczas montażu alternatora używać znanych już sprawnych podzespołów.
Masz doskonałą okazję kupić zestaw narzędzia do naprawy alternatorów i rozruszników bez wstawania z fotelu - bezpośrednio na naszej stronie internetowej. Wybrane narzędzia i sprzęt są dostarczane na całym świecie. Możesz kupić specjalne narzędzie do serwisu samochodowego kontaktując się z nami pod numerami telefonów podanymi na stronie „Kontakt”.
Aby szybko uruchomić usługę naprawy rozruszników i alternatorów, możesz wziąć udział w szkoleniu i doskonaleniu umiejętności.
Służy do wymiany tylnych łożysk wirników alternatorów, eliminując uszkodzenia ślizgowych pierścieni kolektora. Zastosowanie do łożysk: 6203, 6202, 6003, 6201,141071,140419 i ich odpowiedników, które są używane w 90% alternatorów światowych producentów, takich jak Bosch, Valeo, Magneti Marelli, Mitsubishi, Delco Remy i innych. Producent: MSG Equipment