cze 12, 2024
492

Wysokiej jakości czyszczenie filtra cząstek stałych bez chemii i szkody dla środowiska

Skuteczne czyszczenie filtrów cząstek stałych (DPF) na innowacyjnym stanowisku MS900 bez użycia środków chemicznych i bez szkody dla środowiska.

Od wielu lat nie obojętni walczą o zachowanie ekologii naszej planety. Efektem ich działalności było m.in. zakaz stosowania dodatków ołowiowych do paliwa, zakaz stosowania azbestu w produkcji klocków hamulcowych, wprowadzenie norm emisji spalin i wiele innych.

Filtry cząstek stałych (DPF) są ważną częścią bezpieczeństwa środowiskowego nowoczesnych silników wysokoprężnych. Umożliwiają wychwytywanie i gromadzenie się cząstek stałych (sadzy) ze spalin.

Podczas użytkowania samochodu z filtrem cząstek stałych występują pewne problemy związane ze standardowym układem czyszczenia filtra cząstek stałych:

Niekompletna regeneracja: jeśli proces regeneracji nie zostanie przeprowadzony w pełnym zakresie, na przykład podczas krótkich podróży po mieście, sadza nie ma czasu na całkowite spalenie, co może spowodować zatkanie filtra.

Частая регенерация: awarie czujników układu regeneracyjnego, awarie silnika lub ECU mogą prowadzić do nieprawidłowej inicjalizacji regeneracji, w wyniku czego proces regeneracji może zachodzić zbyt często, powodując zwiększone zużycie paliwa, zwiększone zużycie silnika, a także może spowodować awarię turbosprężarki.

 

Co zrobić, jeśli masz problemy z filtrem cząstek stałych?

W takim przypadku zaleca się wykonanie następujących kroków:

1. Diagnostyka układu. Najpierw należy ustalić przyczynę zatkania. Bez pełnej i dokładnej diagnostyki samochodu nie ma sensu podejmować żadnych działań z filtrem cząstek stałych. Jeśli nie wyeliminujesz przyczyny szybkiego zatkania filtra cząstek stałych, to nawet po zainstalowaniu nowego filtra szybko się zatka.

2. Rozwiązywanie problemów, które powodują szybkie zatkanie filtra cząstek stałych. Wadliwe czujniki ciśnienia i temperatury, wadliwy termostat układu chłodzenia silnika mogą zakłócać prawidłowe działanie układu regeneracji. Sprawdź i w razie potrzeby wymień wszystkie wadliwe elementy. Zalecamy również nieplanowaną wymianę oleju silnikowego, ponieważ gdy filtr cząstek stałych jest zatkany, olej napędowy dostaje się do skrzyni korbowej silnika, co pogarsza właściwości oleju.

3. Oczyść filtr cząstek stałych. Aby to zrobić, musisz wybrać najbardziej odpowiednią metodę:

1) Wymuszona regeneracja przy użyciu specjalnej chemii. Wiele centrów serwisowych oferuje czyszczenie chemiczne DPF bez demontażu filtra. Dzięki tej metodzie specjalny skład chemiczny lub kilka substancji reaktywnych rozpylane są do filtra przez otwór czujnika ciśnienia. Substancje te rozpuszczają cząsteczki sadzy, co pomaga spalić sadzę podczas procesu regeneracji. 

Wady metody 1:

  • Nie ma możliwości oceny stanu i integralności wewnętrznej struktury filtra cząstek stałych.
  • Sposób nie ekologiczny. Podczas spalania filtra cząstek stałych wszystkie chemikalia, które zostały do niego wlane, są uwalniane do atmosfery.
  • Niebezpieczny dla silnika. Wymuszona regeneracja trwa około 40 minut, w których silnik jest zmuszony pracować z podwyższonymi prędkościami obrotowymi, a samochód zostaje nieruchomy. Ten tryb pracy silnika przy niewystarczającym chłodzeniu oczywiście nie przyniesie mu korzyści i istnieje możliwość jego całkowitej awarii.

2) Płukanie na stanowisku z uprzednim namoczeniem w specjalnym chemicznie aktywnym roztworzeDość powszechny sposób usuwania sadzy z filtra. W drugiej metodzie filtr cząstek stałych jest demontowany z samochodu i wlewa się do niego kompozycję czyszczącą. Po pewnym czasie filtr jest płukany wodą za pomocą specjalnego stanowiska. Chemicznie osłabiona sadza zostaje wypłukiwana z filtra  strumieniem wody.

Wady metody 2:

  •  Pracownicy warsztatu są zmuszeni do kontaktu z substancjami chemicznie aktywnymi i niebezpiecznymi.
  •  Sposób nie ekologiczny. Cała woda ściekowa po spłukaniu wymaga utylizacji w specjalny sposób. Żadne filtry nie będą w stanie oddzielić chemii od wody.

3) Mycie filtra cząstek stałych w obiegu zamkniętym ze zmianą przepływu płynu na innowacyjnym urządzeniu czyszczącym DPF. Ta najskuteczniejsza metoda czyszczenia filtra cząstek stałych jest realizowana w zestawie MS900. Oczyszczanie filtra cząstek stałych za pomocą zestawu  MS900 odbywa się poprzez przepływ ciepłej wody w zamkniętym cyklu z okresową zmianą kierunku przepływu. Zmiana przepływu płukania przyczynia się do lepszego oddzielenia sadzy i popiołu od ścianek filtra, a impulsy uderzeniowe sprężonego powietrza wzmacniają ten efekt. Takie podejście pozwala na wysokiej jakości i szybkie czyszczenie filtra cząstek stałych bez użycia chemicznych detergentów.

Wady metody 3:

  • Nie ma możliwości przepłukania filtra cząstek stałych, do którego dostał się olej silnikowy z powodu awarii silnika. Czyszczenie takiego filtra nie jest możliwe bez użycia chemicznych środków czyszczących.

4) Wymiana filtruW skrajnych przypadkach, jeśli wewnętrzna struktura filtra jest uszkodzona, konieczna jest wymiana na nową.

Wady metody 4:

  • Wysoki koszt

Filtr cząstek stałych jest ważną częścią układu kontroli emisji, a jego prawidłowe działanie ma kluczowe znaczenie dla przestrzegania przepisów środowiskowych i wydajności silnika. Bardzo ważne jest również dbanie o naszą planetę i obsługa filtrów DPF poprzez zastosowanie nowoczesnego sprzętu, który:

  • posiada skuteczny sposób płukania;
  • ma niski koszt płukania;
  • posiada możliwość płukania filtrów cząstek stałych, zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych;
  • wymaga krótkiego czasu na czyszczenie filtra cząstek stałych;
  • wygodny w użyciu;
  • bezpieczny dla środowiska.

COMMENTS