Naprawa rozruszników i alternatorów jest powszechną usługą na rynku serwisowym z kilku powodów:
- naprawa jest opłacalna dla klienta, a naprawione jednostki nie są gorsze pod względem niezawodności od nowych;
- awarie tych jednostek zdarzają się dość często z powodu negatywnego wpływu środowiska, naturalnego zużycia, błędów podczas pracy samochodu;
- naprawa rozruszników i alternatorów nie jest skomplikowana i nie wymaga dużej ilości specjalnych narzędzi, a części zamienne są dostępne.
siecią pokładową samochodu za pośrednictwem magistrali cyfrowej i zarządzaną za pomocą różnych protokołów. Dlatego diagnostyka nowoczesnych alternatorów wymaga użycia specjalnego sprzętu. Konstrukcja rozrusznika, w przeciwieństwie do alternatora, nie uległa znaczącym zmianom. Jednocześnie diagnoza jego części elektrycznej (silnika elektrycznego i elektromagnesu) bez użycia specjalnych urządzeń nie jest możliwa.
Aby sprostać wyzwaniom związanym z diagnostyką alternatorów i rozruszników, MSG Equipment oferuje linię specjalistycznych urządzeń, która obejmuje trzy kierunki:
Diagnostyka ekspresowa w samochodzie.
Ten rodzaj sprzętu pozwala określić, czy urządzenie działa prawidłowo i czy istnieje potrzeba jego demontażu w celu zidentyfikowania przyczyny awarii i dalszej naprawy.
Diagnostyka zdemontowanych jednostek.
Kierunek jest reprezentowany przez stanowiska, które pozwalają zidentyfikować wadliwy zespół urządzenia, a także przeprowadzić kontrolę po naprawie, aby mieć pewność co do jakości wykonanych prac naprawczych.
Diagnostyka zespołów jednostek.
Testerzy tego kierunku diagnozują zespoły jednostek: mostka diodowego, uzwojenia stojana, regulatora napięcia, elektromagnesu rozrusznika. Stosowane są w przypadkach, gdy diagnostyka urządzenia nie jest możliwa na stanowisku z powodu uszkodzeń mechanicznych urządzenia. Dlatego jednostka jest najpierw demontowana, a następnie przeprowadzana diagnostyka jej zespołów. Pozwala to wykluczyć wielokrotny demontaż / montaż agregatów w celu wykrycia wadliwego zespołu.
Bezpłatne aktualizowane oprogramowanie sprzętowe pozwala zachować aktualność przez cały okres eksploatacji.
Kupując sprzęt MSG Equipment otrzymujesz bezpłatne wsparcie techniczne zarówno w okresie gwarancyjnym, jak i po okresie gwarancyjnym.
MSG Equipment prowadzi również szkolenia w zakresie „Diagnostyka i naprawa rozruszników i alternatorów”. Na tym kursie nauczysz się szybko diagnozować te urządzenia za pomocą nowoczesnego sprzętu i jakościowo przywracać ich sprawność.
Więcej informacji na temat sprzętu i szkoleń można uzyskać u menedżerów naszej firmy.
MS005 to wielofunkcyjne stanowisko diagnostyczne przeznaczone do szybkiej i dokładnej diagnostyki alternatorów i rozruszników samochodów osobowych i ciężarowych o średniej ładowności.
MS005A to wielofunkcyjne stanowisko diagnostyczne przeznaczone do szybkiej i dokładnej diagnostyki alternatorów i rozruszników zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Szczególną cechą stanowiska MS005A jest możliwość diagnozowania rozruszników-alternatorów 48 V.
MS008 - to wielofunkcyjne stanowisko diagnostyczne zaprojektowane do szybkiej i wysokiej jakości diagnostyki alternatorów samochodowych, rozruszników i regulatorów napięcia niezależnie od alternatora.
MS002 COМ to wielofunkcyjne stanowisko diagnostyczne przeznaczone do szybkiej i dokładnej diagnostyki alternatorów i rozruszników samochodów osobowych i ciężarowych o średniej ładowności.
MS002A to wielofunkcyjne stanowisko diagnostyczne przeznaczone do szybkiej i dokładnej diagnostyki alternatorów, rozruszników i regulatorów napięcia alternatorów samochodów osobowych i ciężarowych.
MS004 COМ to wielofunkcyjne stanowisko diagnostyczne przeznaczone do szybkiej i dokładnej diagnostyki alternatorów i rozruszników samochodów osobowych i ciężarowych o lekkie ładowności.
Stanowisko diagnostyczne pozwala ocenić stan techniczny alternatorów samochodowych 12/24 V samochodów osobowych i ciężarowych o małej ładowności, alternatorów układów „Start-Stop” 12 V i „I-ELOOP” 24 V.
Tester MS016 to kompaktowe urządzenie wielofunkcyjne przeznaczone do ekspresowej diagnostyki alternatorów samochodowych 12/24V, alternatorów „start-stop” 12V i rozruszników bezpośrednio w samochodzie. Tester umożliwia ocenę działania regulatorów napięcia, niezależnie od alternatory, a także odczytać i zapisać dane przekazywane przez magistralę LIN samochodu.
MS016A to kompaktowy wielofunkcyjny tester przeznaczony do diagnozowania wyposażenia elektrycznego samochodu: alternator, rozrusznik, alternator układu „Start-Stop” 12 V. Tester może również sprawdzić podzespoły i zespoły zdemontowane z samochodu: regulator napięcia alternatora i rozruszniki-alternatory pasowe 48 V. Istnieje również funkcja sprawdzania...