Przekładnia kierownicza - główny zespół układu kierowniczego. Przekładnia kierownicza jest odpowiedzialna za przenoszenie siły z kierownicy na przednie koła kierowane. Aby maksymalnie ułatwić i uprościć procedurę jazdy, w samochodach instalowane są drążki ze wspomaganiem kierownicy. Pompa napędzana elektrycznie zapewnia niezbędne ciśnienie w układzie wspomagania elektrohydraulicznego. Taka pompa składa się z trzech głównych elementów: elektronicznego układu sterowania, zespołu pompy i hydraulicznego zespołu sterującego. Elektroniczna płyta sterowania znajduje się bezpośrednio w obudowie pompy.
Elektronika steruje działaniem napędu pompy układu wspomagania kierownicy. Gdy płytka się zepsuje, wspomaganie kierownicy przestaje działać. Przyczyną awarii płytki może być utlenianie lub spalanie jej elementów.
Jak ustalić, czy płytka elektroniczna jest zepsuta:
Płytka elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego najczęściej traci sprawność z powodu ekspozycji na wilgoć. Jeśli w obudowie pompy występują nawet niewielkie uszkodzenia, wilgoć, sól i różne odczynniki stosowane na drodze zimą mogą dostać się na powierzchnię płytki. Takie agresywne środowisko prowadzi do zniszczenia elementów elektronicznych i zwarć w obwodach zasilających.
Jak kierowca zrozumie, że to płytka jest zepsuta:
Jeśli wystąpi taka uciążliwość, należy pilnie zwrócić się o pomoc do specjalistycznego serwisu. Po diagnozie, jeśli tak naprawdę chodzi o płytkę sterującą, a nie czujnik lub mechanikę, zwykle oferuje kilka opcji rozwiązania problemu:
Wszystkie powyższe opcje są albo trudne do wykonania, albo kosztowne.
Możemy zaoferować Państwu, w rozsądnej cenie, płytki pompowe opracowane przez naszych specjalistów.
Nasza firma od wielu lat prowadzi sprzedaż używanych części samochodowych. I napotkaliśmy następujący problem: mechanicznie przekładnia może być w dobrym stanie, a płytka sterowania uległa awarii. W przypadku awarii mikrokontrolera sterującego nie można przywrócić takiej płyty, oprogramowanie układowe nie jest swobodnie dostępne, a zakup określonego mikrokontrolera dość problematyczny.
Dlatego inżynierowie naszej firmy zaczęli opracowywać swoją płytkę. Testy płytki elektronicznej przeprowadzono na pompie elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego SK 302R. Płytka sterująca pompy elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego SK 302R współpracuje z systemami diagnostycznymi magistrali CAN i można ją dostosować do konkretnego pojazdu. Jednostka sterująca samochodu nie zauważy różnicy między naszymi płytkami a oryginalnymi.
Kupić płytkę sterującą do pompy elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego oraz sprzęt diagnostyczny do serwisu samochodowego można kontaktując się z nami pod numerami telefonów podanymi na stronie „Kontakt”. Wysyłka odbywa się do państw na całym świecie.
Płyta sterująca pompy elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego SK302BOARD została zaprojektowana w celu zastąpienia uszkodzonej oryginalnej płyty i ma być zainstalowana w jej miejsce. Oryginalne numery pomp, z którymi pracuje ta płyta:...