paź 30, 2023
508

Perspektywy i cechy naprawy baterii wysokiego napięcia samochodów elektrycznych i hybrydowych

Perspektywy i cechy naprawy baterii wysokiego napięcia samochodów elektrycznych i hybrydowych

Z każdym rokiem sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych bije rekordy. Aktywne firmy marketingowe i dotacje rządowe na ekologiczne środki transportu przyczyniają się do tego procesu. Biorąc pod uwagę sprzedaż samochodów elektrycznych na całym świecie, wzrost wyniósł 68% w porównaniu z 2021 r. W 2022 roku na świecie sprzedano 7,8 miliona pojazdów elektrycznych.

 

Jaka jest sytuacja na rynku pojazdów elektrycznych i hybrydowych?

Na europejskim rynku samochodów w 2022 roku udział sprzedaży samochodów elektrycznych wyniósł 14% (1 575 079 sztuk) od całkowitej liczby sprzedanych samochodów. Pojazdy hybrydowe typu plug-in stanowiły 9% (1 013 827 sztuk). Sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie nie jest jednak jednolita. Większość sprzedaży przypada na kraje takie jak: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Norwegia, Holandia. Na przykład w Polsce, Rumunii, Bułgarii, Estonii sprzedaż nowych samochodów jest bardzo mała, ale istnieje duże zapotrzebowanie na używane samochody elektryczne.


W Europie Volkswagen jest czołową marką w sprzedaży zarówno samochodów elektrycznych, jak i hybrydowych. W 2022 roku Volkswagen sprzedał w Europie 349 147 samochodów elektrycznych i 183 065 hybryd Plug-in. Tesla zajmuje drugie miejsce z liczbą 232 108 sztuk. Fiat, Peugeot i Citroen należące do korporacji Stellantis są na trzecim miejscu. Na uwagę zasługuje również znaczny wzrost sprzedaży Geely Group na poziomie 122%.


Rynek pojazdów elektrycznych w USA w 2022 r. odnotował prawie 918 500 sprzedanych pojazdów elektrycznych. Liderem sprzedaży, podobnie jak wiele lat wcześniej, jest Tesla z Model Y i Model 3. Z dużym opóźnieniem na trzecim i czwartym miejscu uplasował się Ford Mustang Mach-E i Chevrolet EV/EUV.

Rok 2022 w Chinach był również rekordowym rokiem sprzedaży samochodów elektrycznych. Na koniec roku ponad 5.92 miliona nowych samochodów osobowych i hybryd elektrycznych znalazło swoich właścicieli:

  • BEV - 4.35 mln sztuk
  • PHEV - 1.57 mln sztuk

Większość sprzedaży przypada na chińskich producentów. 

Jak widać z powyższych danych na rynku samochodów nadal rośnie sprzedaż samochodów elektrycznych i istnieje stały popyt na samochody hybrydowe typu plug-in. Wzrost liczby pojazdów elektrycznych i samochodów hybrydowych powoduje wzrost zapotrzebowania na usługę naprawy akumulatorów wysokiego napięcia i regeneracji  akumulatorów hybrydowych.

  

Perspektywy i cechy naprawy akumulatorów wysokiego napięcia samochodów elektrycznych i samochodów hybrydowych

РNaprawa akumulatorów wysokiego napięcia jest trudnym zadaniem, które wymaga indywidualnego podejścia, ciągłego szkolenia, przestrzegania środków bezpieczeństwa i posiadania odpowiedniego sprzętu.

Rozwiązywanie problemów z akumulatorami pojazdów elektrycznych i akumulatorów hybrydowych obejmuje szereg etapów:

– Wstępna diagnostyka akumulatora trakcyjnego za pomocą skanera diagnostycznego w samochodzie.

Demontaż akumulatora z samochodu i jego rozbiór.

– Określenie przez tester akumulatorów litowo-jonowych lub tester akumulatorów nimh stanu potencjalnie wadliwych modułów lub zdiagnozowanie całej baterii jako całości. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji, rodzaju akumulatora, wieku i przebiegu pojazdu.

– Na podstawie wyników diagnostyki modułów odbywa się
  lokalizacja usterki. Awarie baterii trakcyjnej nie zawsze są spowodowane wadliwymi modułami, które straciły swoją pojemność. Możliwe usterki: BMS (Battery Management System), uszkodzenie okablowania, awarie systemu termoregulacji itp.i tylko obecność niezbędnego sprzętu u mechanika elektronicznego pozwoli mu dokładnie ustalić przyczynę awarii.

– Następnie następuje usunięcie usterki, w razie potrzeby wymiana uszkodzonych modułów i montaż baterii.

– Ostatnim etapem jest sprawdzenie działania akumulatora podczas ładowania go w samochodzie i podczas testu. W niektórych samochodach elektrycznych i hybrydowych błędy akumulatora znikają dopiero po kilku cyklach rozładowania i ładowania i małym przebiegu. Na przykład eliminuje to błąd P0A80 w samochodach Lexus CT 200h, Lexus RX 450h, Toyota Prius (druga generacja).

Na dokładność diagnostyki akumulatora trakcyjnego wysokiego napięcia samochodu elektrycznego lub hybrydowego wpływa dostępność testera akumulatorów litowo-jonowych na stacji naprawczej. Nasz tester MS800 pozwala dokładnie określić stan modułów akumulatora wysokonapięciowego i dostarczyć wynik w zrozumiałej formie zarówno specjalistom warsztatu, jak i właścicielowi samochodu. Zapewnia to właścicielowi samochodu przejrzystość i zrozumiałość naprawy, co z kolei podnosi reputację serwisu samochodowego.

Więcej informacji na temat testera MS800 akumulatorów pojazdów elektrycznych można uzyskać od naszych menedżerów: +38 073 529 64 26, +48 833 13 19 70, +48 886 89 30 56 (Viber, WhatsApp, Telegram).

COMMENTS