maj 19, 2022
470

Najczęściej zadawane pytania dotyczące diagnostyki i naprawy rozruszników i alternatorów

Najczęściej zadawane pytania dotyczące diagnostyki i naprawy rozruszników i alternatorów | MSG Equipment

W ciągu ostatnich 3-4 lat sprzęt do diagnostyki i naprawy rozruszników/alternatorów stał się bardzo poszukiwany przez serwisy i warsztaty samochodowe. Nie jest to zaskakujące, ponieważ minęło ponad 10 lat od pojawienia się alternatorów nowej generacji, co oznacza, że nadszedł czas na ich obsługę techniczną. Jednocześnie, ze względu na cechę konstrukcyjną, takich alternatorów nie można zbadać za pomocą przestarzałych technologicznie urządzeń lub narzędzi. Diagnostykę takich jednostek można przeprowadzić tylko za pomocą specjalistycznego sprzętu.

Dla tych, którzy planują otworzyć nowy kierunek lub rozszerzyć zakres jednostek badanych, zebraliśmy 6 pytań najczęściej zadawanych przez naszych subskrybentów w serwisach  społecznościowych i na kanale YouTube.

1. Czy można zbadać rozrusznik bez obciążenia?

Najczę stsze problemy u rozrusznika- awarie przekaźnika zwijającego i silnika elektrycznego spowodowane długotrwałymi próbami uruchomienia silnika. To właśnie te zespoły rozrusznika można sprawdzić na stanowisku bez obciążenia.

2. Czy stanowiska odczytują protokoły COM?

Wszystkie nasze stanowiska mogą współpracować z alternatorami za pomocą protokołów: BSS, LIN1 i LIN2.

3. Pod jakim obciążeniem należy badać alternator?

Podczas badania alternatora na stanowisku wystarczy ustawić obciążenie na 50-70 A. Jeśli wartość zmiennej składowej prądu nie przekracza 10% danego obciążenia, nie ma problemów z uzwojeniem i mostkiem diodowym.

4. Czy macie specjalne narzędzie do naprawy rozruszników i alternatorów?

TAK, zestaw ściągaczy MS0204 pomoże Ci szybko i dokładnie wymienić tylne łożyska wirników alternatorów eliminując uszkodzenia pierścieni kolektora zbierających prąd.

5. Dlaczego potrzebuję stanowiska, jeśli mam tester?

Stanowiska umożliwiają diagnozowanie rozruszników i alternatorów oddzielnie od samochodutworząc środowisko pracy (obciążenie) dla jednostki, zbliżone do rzeczywistego. Za pomocą testera możesz sprawdzić alternator i rozrusznik tylko w samochodzie.

6. Jak podłączyć alternator do stanowiska?

Aby prawidłowo podłączyć alternator do stanowiska, musisz przestrzegać zaleceń zawartych w instrukcji stanowiska. W przypadku nowych stanowisk MS005 i MS008 zalecamy użycie specjalnych kabli, za których pomocą można szybko i poprawnie podłączyć alternator.

Jeśli masz jakieś pytania, na które nie znalazłeś odpowiedzi, zadzwoń do nas lub napisz:

Email: sales@ms.servicems.eu

+48(81) 884-70-71 (Viber, WhatsApp, Telegram)

COMMENTS

Dodaj komentarz

* Imię:
* E-mail: (Nie do publikacji)
* komentarze: