Naprawa rozruszników i alternatorów jest powszechną usługą na rynku serwisowym z kilku powodów:
Alternator nowoczesnego samochodu jest dość złożoną jednostką zintegrowaną z siecią pokładową samochodu za pośrednictwem magistrali cyfrowej i zarządzaną za pomocą różnych protokołów. Dlatego diagnostyka nowoczesnych alternatorów wymaga użycia specjalnego sprzętu. Konstrukcja rozrusznika, w przeciwieństwie do alternatora, nie uległa znaczącym zmianom. Jednocześnie diagnoza jego części elektrycznej (silnika elektrycznego i elektromagnesu) bez użycia specjalnych urządzeń nie jest możliwa.
Aby sprostać wyzwaniom związanym z diagnostyką alternatorów i rozruszników, MSG Equipment oferuje linię specjalistycznych urządzeń, która obejmuje trzy kierunki:
Testerzy tego kierunku diagnozują zespoły jednostek: mostka diodowego, uzwojenia stojana, regulatora napięcia, elektromagnesu rozrusznika. Stosowane są w przypadkach, gdy diagnostyka urządzenia nie jest możliwa na stanowisku z powodu uszkodzeń mechanicznych urządzenia. Dlatego jednostka jest najpierw demontowana, a następnie przeprowadzana diagnostyka jej zespołów. Pozwala to wykluczyć wielokrotny demontaż / montaż agregatów w celu wykrycia wadliwego zespołu.
Bezpłatne aktualizowane oprogramowanie sprzętowe pozwala zachować aktualność przez cały okres eksploatacji.
Kupując sprzęt MSG Equipment otrzymujesz bezpłatne wsparcie techniczne zarówno w okresie gwarancyjnym, jak i po okresie gwarancyjnym.
MSG Equipment prowadzi również szkolenia w zakresie „Diagnostyka i naprawa rozruszników i alternatorów”. Na tym kursie nauczysz się szybko diagnozować te urządzenia za pomocą nowoczesnego sprzętu i jakościowo przywracać ich sprawność.
Więcej informacji na temat sprzętu i szkoleń można uzyskać u menedżerów naszej firmy.
MS005 to wielofunkcyjne stanowisko diagnostyczne przeznaczone do szybkiej i wysokiej jakości diagnostyki alternatorów samochodowych i rozruszników o napięciu znamionowym 12/24 V, alternatorów z pompą próżniową i akumulatorów samochodowych. Opracowywane są dwie nowe funkcje: diagnostyka alternatorów systemu „start-stop” I alternatorów 48V.
MS008 - to wielofunkcyjne stanowisko diagnostyczne zaprojektowane do szybkiej i wysokiej jakości diagnostyki alternatorów samochodowych, rozruszników i regulatorów napięcia niezależnie od alternatora.
Stanowisko MS002 COМ - to wielofunkcyjne stanowisko diagnostyczne przeznaczone do szybkiej i wysokiej jakości diagnostyki rozruszników samochodowych, alternatorów i regulatorów napięcia bez użycia dodatkowych przyrządów pomiarowych.
Stanowisko MS004 COM - to kompaktowe wielofunkcyjne stanowisko diagnostyczne przeznaczone do szybkiej i wysokiej jakości diagnostyki rozruszników samochodowych, alternatorów i regulatorów napięcia bez użycia dodatkowych przyrządów pomiarowych.
Stanowisko diagnostyczne pozwala ocenić stan techniczny alternatorów samochodowych 12/24 V samochodów osobowych i ciężarowych o małej ładowności, alternatorów układów „Start-Stop” 12 V i „I-ELOOP” 24 V.
Tester MS016 to kompaktowe urządzenie wielofunkcyjne przeznaczone do ekspresowej diagnostyki alternatorów samochodowych 12/24V, alternatorów „start-stop” 12V i rozruszników bezpośrednio w samochodzie. Tester umożliwia ocenę działania regulatorów napięcia, niezależnie od alternatory, a także odczytać i zapisać dane przekazywane przez magistralę LIN samochodu.
Kabel diagnostyczny MS-33503 został stworzony do współpracy z testerem MS016 i jest przeznaczony do diagnozowania rozruszników w samochodzie bez demontażu lub na stanowisku zapewniającym mocowanie i zasilanie rozrusznika.
Tester symuluje sprawny alternator dla regulatora napięcia, co pozwala na kompletną ocenę jego działania, a także dobór regulatora zastępczego.
Tester wykrywa wszystkie możliwe usterki uzwojeń stojana i mostków Graetza alternatorów samochodów i sprawia, że diagnostyka jest tak prosta i szybka, jak to możliwe.