sie 4, 2022
368

Urządzenia do badania alternatorów samochodowych

Urządzenia do badania alternatorów samochodowych | MSG Equipment

Obiektywnie ocenić stan techniczny alternatora samochodu można tylko na specjalnym stanowisku diagnostycznym. Stanowisko pozwala ustawić obciążenie alternatora i zobaczyć, jak utrzymuje napięcie wyjściowe i jaka jest wartość zmiennej składowej prądu wyjściowego.

Działanie alternatora ma pewne cechy: zmiana prędkości wału powoduje stałą zmianę prędkości wirnika. Tak więc natężenie prądu, które alternator może przekazać konsumentom, zależy bezpośrednio od prędkości wirnika. Nazywa się to charakterystyką prądową alternatora.

Wybierając wartość prądu obciążenia podczas diagnostyki, należy wziąć pod uwagę charakterystykę prądową diagnozowanego urządzenia. W przeciwnym razie możesz stworzyć obciążenie, którego alternator nie może zapewnić. W danych alternatora podano maksymalny prąd odrzutu, który alternator jest w stanie wytworzyć przy prędkości wirnika 6000 obr/min.

Wieloletnie doświadczenie w diagnostyce alternatorów pokazuje, że obciążenie 50-70 A  jest wystarczające do określenia stanu technicznego alternatora. Wskaźnikiem możliwych błędów jest wartość zmiennej składowej prądu. Jeśli nie przekracza 10% danego obciążenia, nie ma problemów z uzwojeniem i mostkiem diodowym. Dalszy wzrost obciążenia prowadzi tylko do ogrzewania alternatora i nie przyczynia się do identyfikacji awarii.

Linia MSG Equipment do sprawdzania rozruszników i alternatorów umożliwia ocenę stanu alternatorów samochodów osobowych i ciężarowych, z dowolnymi terminami podłączenia. Wszystkie stanowiska mają możliwość płynnej regulacji obrotów napędu alternatora i prądu obciążenia:

  • wielofunkcyjne stanowisko MS002 COM diagnozuje alternatory 12 i 24 V o obciążeniu odpowiednio do 200 A i 100 A;
  • kompaktowe stanowisko biurkowe MS004 COM diagnozuje alternatory 12 o obciążeniu do 100A i 24 V-50A;
  • stanowisko MS006 diagnozuje alternatory o napięciu znamionowym 12/24V pod obciążeniem do 50A;
  • stanowisko MS005 jest przeznaczone do kompleksowej oceny wydajności alternatorów 12, 24 V i (48 V), w tym alternatorów z pompą próżniową o obciążeniu do 300A (tryb 12V) i akumulatorów kwasowo - ołowiowych;
  • nowe stanowisko MS008 testuje alternatory o napięciu 12, 24 V i (48 V) pod obciążeniem do 150 A (tryb 12 V).

Więcej informacji o sprzęcie Msg equipment - msgequipment.pl.

COMMENTS

Dodaj komentarz

* Imię:
* E-mail: (Nie do publikacji)
* komentarze: