Urządzenie MS510 służy do diagnozowania układu hydraulicznego kierownicy poprzez określenie ciśnienia wytwarzanego przez pompę hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego samochodu w różnych trybach pracy (z obciążeniem i bez obciążenia).
Masa, kg | 1.5 |
Wymiary (DxSxW), mm | 180*80*300 |
Płyn roboczy | ATF |
Manometr, bar | 0-250 |
Urządzenie MS510 służy do diagnozowania układu hydraulicznego kierownicy poprzez określenie ciśnienia wytwarzanego przez pompę hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego samochodu w różnych trybach pracy (z obciążeniem i bez obciążenia).
Zastosowanie:
MS510 służy do badania ciśnienia wytwarzanego przez pompę hydraulicznego wspomagania kierownicy, a także do określania usterek przekładni, które można śledzić na podstawie odczytów manometru tego urządzenia. Tester pozwala zidentyfikować takie usterki, jak zużycie pompy, zużycie dystrybutora, defekty pierścieniowe w obudowie cylindra.
Zalety:
Masa, kg | 1.5 |
Wymiary (DxSxW), mm | 180*80*300 |
Płyn roboczy | ATF |
Manometr, bar | 0-250 |
Aby przetestować układ hydrauliczny wspomagania kierownicy, należy podłączyć urządzenie MSG MS610 do magistrali wysokiego ciśnienia. W tym celu należy odłączyć odpowiedni przewód od pompy, podłączyć złączki do pompy pompy i do magistrali, połączyć te złączki z przewodami wysokociśnieniowymi urządzenia. Następnie należy włączyć zapłon samochodu i uruchomić silnik, ponieważ pompa hydraulicznego wspomagania kierownicy jest napędzana za pomocą przekładni pasowej lub zębatej z wału korbowego silnika spalinowego.
Badanie układu hydraulicznego wspomagania kierownicy odbywa się na biegu jałowym silnika. Obrót wału pompy w tym trybie jest wystarczający do uzyskania wymaganej wydajności testowanej jednostki.
Następnie jest wykonywany odczyt manometru przy otwartym kurku MSG MS610. Kierownica obraca się z jednej skrajnej pozycji do drugiej. W skrajnych pozycjach (przytrzymywać nie dłużej niż 5 s) ciśnienie w układzie ma być maksymalne i odpowiadać ciśnieniu wytwarzanemu przez pompę przy zablokowanym kurku urządzenia.
Gwałtowne odchylenie strzałki manometru MS610, podczas obracania kół sterowanych z jednej skrajnej pozycji do drugiej będzie wskazywać na istnienie pierścieniowego zużycia w środkowej części cylindra hydraulicznego przekładni kierowniczej.
Należy pamiętać, że podczas naprawy urządzeń hydraulicznego wspomagania kierownicy może być potrzebna maszyna do polerowania przekładni kierowniczej.