Tester MS121 to kompaktowe urządzenie, które łączy w sobie możliwość badania sprzęgieł elektromagnetycznych i zaworów sterujących sprężarek układów klimatyzacji samochodów.
Napięcie zasilania, V |
10 – 16 V/5А |
Typ sieci zasilającej |
Akumulator, sieć pokładowa samochodu. |
Wymiary (DxSxW), mm |
167×88×27 |
Masa, kg |
0.2 |
Automatyczny wybór polaryzacji |
Tak |
Zabezpieczenie przed zwarciem |
Tak |
Badanie sprzęgieł |
|
Napięcie badanych sprzęgieł elektromagnetycznych, V |
12 |
Typy badanych sprzęgieł elektromagnetycznych |
- Z diodą - Bez diody |
Sprawdzalne parametry sprzęgieł elektromagnetycznych |
- Obecność diody - Pobór prądu - Przerwanie - Zwarcie |
Prąd kontrolny, max A |
5 |
Badanie zaworów sterujących |
|
Typy badanych sprzęgieł elektromagnetycznych |
- Z diodą - Bez diody |
Sprawdzalne parametry zaworów elektromagnetycznych |
- Wypełnienie impulsu sygnału (stopień otwarcia zaworu) - Pobór prądu - Przerwanie - Zwarcie |
Zakres regulacji otwarcia zaworu |
20%...95% |
Prąd kontrolny, max A |
1,2 |
Tester MS121 to kompaktowe urządzenie, które łączy w sobie możliwość badania sprzęgieł elektromagnetycznych i zaworów sterujących sprężarek układów klimatyzacji samochodów.
Zastosowanie:
Tester MS121 pozwala w prosty, szybki i skuteczny sposób sprawdzić sprzęgło elektromagnetyczne i zawór sterujący sprężarki pod kątem wielu parametrów:
Badanie można przeprowadzić zarówno na sprężarce zdemontowanej z samochodu (w miejscu naprawy), jak i bezpośrednio w samochodzie.
Zalety:
Producent: MSG Equipment.
Najczęściej zadawane pytania:
JAK SPRAWDZIĆ SPRZĘGŁO ELEKTROMAGNETYCZNE SPRĘŻARKI KLIMATYZACJI
Większość sprężarek klimatyzacji produkowanych dla przemysłu motoryzacyjnego posiada sprzęgło elektromagnetyczne włączenia. Jedną z najczęstszych wad jest przerwa w obwodzie zasilania lub zwarcie między przewodami, w wyniku czego sprężarka się nie włącza.
Sprawdzenie sprzęgła jest dość proste: w tym celu należy podłączyć do niego akumulator samochodowy za pomocą dwóch przewodów o przekroju co najmniej 1 mm2. W rezultacie sprzęgło albo zadziała, albo nie, co pozwoli ocenić jego stan. Problemem podczas sprawdzania może być fakt, że większość sprzęgieł ma diodę ograniczającą. Przy nieprawidłowo wybranej polaryzacji połączenia dioda się wypala. Podczas korzystania z testera MS121 możliwość uszkodzenia diody jest wykluczona.
Badanie zaworu regulacyjnego sprężarki klimatyzacji zasadniczo jest bardzo podobne do badania sprzęgła elektromagnetycznego. Zawór sterujący działa również na zasadzie elektromagnesu, działając na kąt nachylenia krążka wahadłowego, a tym samym zmieniając wydajność sprężarki. W przeciwieństwie do sprzęgła mechanizm zaworu ma pozycje pośrednie. Stopień otwarcia zaworu jest regulowany przez sygnał PWM o określonej częstotliwości i zmiennym wypełnieniu impulsu sygnału. W ten sposób można sprawdzić sprawność zaworu regulacyjnego (sterującego), zmieniając wypełnienie impulsu sygnału dostarczanego do niego bezpośrednio w samochodzie. Zmiana ciśnienia magistrali HP zgodnie ze zmianą sygnału sterującego i będzie świadczyć o sprawności zaworu.
Ta metoda jest wygodna, ponieważ nie ma potrzeby usuwania czynnika chłodniczego z układu klimatyzacji samochodu, ponieważ sama operacja napełnienia jest dość kosztowna.
Acura TL
Acura TSX
Acura Rl
159
147
Mito
156
DB7
A3
A6
A1
A4
Q3
Q5
Continental
3 series
5 series
x1
x2
x3
x4
x5
x6
Veyron
XT5
CTS-V
sILVERADO
cRUZE
AVEO
300C
C5
C4
DS3
Durango
Challenger
Dart
Grand
Caravan
458 Italia
Berlinetta
Enzo
Tipo
500
Doblo
Focus
F-150
Escape
Fiesta
MK
Panda
Terrain
Sierra
Canyon
Civic
CR-V
Accord
Elantra
i20
Verna
sonata
Sonata
FX35
Q50
EX
M
XJ
XF
XJR
Wrangler
Grand Cherokee
Soul
Optima
Sorento
Rio
Range Rover
Defender
RX350
ES350
S
Quattroporte
3
6
rx-8
C-class
S-class
A-class
B-class
Cooper
One
306
407
406
106
911
Cayene
Panamera
Clio
Kwid
Twingo
Megane
Symbol
Fluence
Laguna
Koleos
9-3
Outback
Forester
XV
iMPREZA
WRX
Swift
Vitara
Aerio
SX4
Grand
Vitara
Indica
Indigo
Safari
s
3
x
Corolla
Auris
Avensis
Camry
RAV-4
FOX
LUPO
POLO
GOLF
JETTA
PASSAT BORA
Phaeton
Tiguan
Touareg
Caddy
V40
V60
S40
XC70
S80
Przejdź do sekcji: urządzenia do badania klimatyzacji samochodowej
Napięcie zasilania, V |
10 – 16 V/5А |
Typ sieci zasilającej |
Akumulator, sieć pokładowa samochodu. |
Wymiary (DxSxW), mm |
167×88×27 |
Masa, kg |
0.2 |
Automatyczny wybór polaryzacji |
Tak |
Zabezpieczenie przed zwarciem |
Tak |
Badanie sprzęgieł |
|
Napięcie badanych sprzęgieł elektromagnetycznych, V |
12 |
Typy badanych sprzęgieł elektromagnetycznych |
- Z diodą - Bez diody |
Sprawdzalne parametry sprzęgieł elektromagnetycznych |
- Obecność diody - Pobór prądu - Przerwanie - Zwarcie |
Prąd kontrolny, max A |
5 |
Badanie zaworów sterujących |
|
Typy badanych sprzęgieł elektromagnetycznych |
- Z diodą - Bez diody |
Sprawdzalne parametry zaworów elektromagnetycznych |
- Wypełnienie impulsu sygnału (stopień otwarcia zaworu) - Pobór prądu - Przerwanie - Zwarcie |
Zakres regulacji otwarcia zaworu |
20%...95% |
Prąd kontrolny, max A |
1,2 |