Hydrauliczne wspomaganie kierownicy (HPS) to niezbędny układ, który pomaga kierowcom z łatwością prowadzić pojazdy. W przeciwieństwie do elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) układ ten wymaga okresowej obsługi technicznej. Jeśli tego nie zrobisz, układ szybko ulegnie awarii, co może prowadzić do utraty prowadzenia samochodu i wypadku..
Aby każdy serwis samochodowy lub warsztat mógł zorganizować obsługę techniczną i naprawę hydraulicznego wspomagania kierownicy, nasza firma opracowała linię sprzętu diagnostycznego zdolnego do dokładnego określenia źródła problemów.
Testery MS610 i MS611 służą do wstępnej diagnostyki hydraulicznego wspomagania kierownicy. Testery te pozwalają określić obecność usterki w pompie lub przekładni kierowniczej oraz potrzebę ich usunięcia z pojazdu w celu późniejszej naprawy lub wymiany.
Aby dokładnie określić przyczynę awarii urządzenia zdemontowanego z samochodu, należy sprawdzić go na stanowisku MS502M lub MS604. Ponadto na tych stanowiskach można przeprowadzić kontrolę jednostek po naprawie.
Stanowisko MS502M diagnozuje każdy typ przekładni kierowniczych, jest wyposażone w mechanizm szybkiego mocowania przekładni kierowniczej, a także zawiera wszystkie niezbędne złączki do podłączenia dowolnej przekładni. Stanowisko MS502M można uzupełnić mechanizmem diagnostycznym przekładni kierowniczych pod obciążeniem – MS521, co pozwala zidentyfikować usterki, które pojawiają się tylko wtedy, gdy występuje opór przed przesuwaniem się tłoka trzpienia.
Z kolei stanowisko MS604 pozwala ocenić wydajność i cechy wyjściowe jedno - i dwuprzewodowych pomp hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego z napędem mechanicznym. Stanowisko zapewnia regulację obrotów koła pasowego (wału) pompy od 0 do 1500 obr. / min, a zestaw urządzeń umożliwia określenie wszystkich niezbędnych danych do oceny obecności odchyleń w pracy pompy hydraulicznego wspomagania kierownicy. Zestaw stanowiska zawiera zestaw złączek do podłączenia najpopularniejszych pomp hydraulicznego wspomagania kierownicy.
Dość często naprawa hydraulicznego wspomagania kierownicy wymaga przepłukania układu w celu usunięcia zanieczyszczeń, aby zapewnić płynne i wydajne działanie układu w przyszłości. Do tych celów używany jest mobilne i kompaktowe stanowisko MS603N, które działa z sieci 220V. Dzięki wysokowydajnej pompie proces płukania nie zajmuje dużo czasu. Ponadto, jeśli to konieczne, stanowisko MS603N może sprawdzić przekładnię kierowniczą zdemontowaną z samochodu.
Typową awarią przekładni kierowniczej jest korozja jej trzpienia. Ze stanowiskiem MS402 można usunąć korozję, równomiernie wypolerować przekładnię kierowniczą, aż do uzyskania wymaganej chropowatości powierzchni, przy niskich kosztach czasu.
Podsumowując, diagnostyka i naprawa hydraulicznego układu wspomagania kierownicy wymaga specjalnego sprzętu, który jest w stanie wykryć usterki i je naprawić. Sprzęt opisany powyżej jest niezbędny do zapewnienia płynnej i wydajnej pracy hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego w samochodach. Mechanicy muszą mieć dostęp do takiego sprzętu i wiedzieć, jak go używać do dokładnej diagnostyki i naprawy hydraulicznego wspomagania kierownicy.
COMMENTS