Ciągły wzrost i złożoność systemów elektronicznych w samochodzie prowadzi do potrzeby wdrażania nowych technologii. Tak więc w nowoczesnych modelach samochodów produkcji niemieckiej: AUDI, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen do komunikacji między przekładnią elektryczną a innymi jednostkami sterującymi nie używa się klasycznej magistrali CAN, ale nowej - magistrali FlexRay. Magistrala FlexRay została specjalnie zaprojektowana, aby spełniać stale rosnące wymagania stawiane systemom wymiany danych, przede wszystkim w zakresie szybkości i ilości przesyłanych danych, możliwości pracy w czasie rzeczywistym oraz niezawodności.
W przypadku awarii i naprawy elektrycznego wspomagania kierownicy w samochodach, w których zastosowano nową magistrale FlexRay, konieczne jest posiadanie narzędzia, które pozwala zdiagnozować elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zdemontowane z samochodu. Narzędzie jest również niezbędne do zidentyfikowania i usunięcia przyczyny usterki przed zainstalowaniem przekładni w samochodzie, aby upewnić się, że jest ona w pełni sprawna.
Dla każdego modelu przekładni opracowywany jest nowy kabel, ponieważ jednostka sterująca na przekładni ma swój unikalny kod i unikalną synchronizację pracy. Do tej pory nasza firma opracowała 7 kabli FlexRay, z których każdy został wyposażony w unikalną jednostkę sterującą, która pozwala zsynchronizować się z określoną przekładnią i wysłać do niej wszystkie niezbędne dane. Pozwala to wykonywać na zdemontowanej przekładni wszystkie te same operacje, co na zamontowanej w samochodzie, m.in.:
- odczyt i usuwanie błędów;
- wyświetlenie danych w czasie rzeczywistym;
- odczyt informacji przechowywanych w jednostce sterującej;
- kodowanie;
- aktualizacja oprogramowania
- kalibracja czujników;
Przestrzegając tradycji, sprawiamy, że praca z naszym sprzętem jest tak prosta, jak to tylko możliwe. Aby zdiagnozować przekładnię kierowniczą działającą wg protokołu Flexray, wystarczy podłączyć kabel FlexRay do sterownika MS561 i przekładni kierowniczej. Dalej diagnostyka jest przeprowadzana, podobnie jak w przypadku zwykłej przekładni współdziałającej z magistralą CAN.
Dlatego sterownik MS561 jest wszechstronnym narzędziem do diagnozowania i naprawy przekładni kierowniczych, a kable FlexRay rozszerzają jego możliwości. Teraz kable FlexRay są jedynym narzędziem do pełnej diagnostyki i naprawy przekładni kierowniczych działających wg protokołu FlexRay.
COMMENTS